Tuesday, May 26, 2009

HAri Terbuka AMAL 09


"tit, tit"
1 mesej diterima.

Salam ukhuwwah kepada seluruh sahabat-sahabat. Jom sama-sama kita meriahkan Hari Terbuka AMAL 2009.

TARIKH: 5 & 6 Jun 2009

TEMPAT: SMU (A) Maahad Muhammadi Lelaki

TENTATIF:

5 Jun 2009 (Malam Sabtu)
- Perasmian Hari Terbuka AMAL 2009
- Konsert AMAL UNIC (Masuk Percuma)

6 Jun 2009 (bermula 8.00 pagi)
- Hari Keluarga AMAL bersama UNIC (terbuka kepada semua batch)
- Pertandingan Futsal dan acara sukaneka (hadiah menarik menanti anda).


.....

Erm...dah lama aku tidak berjumpa sahabat2 lama Maahad Muhammadi Perempuan.
Walaupun dua tahun belajar kat sana, tapi banyak peristiwa yang tidak dapat dilupakan.

Kat mmp, tetiba aku jadi pasif..Walhal sebelum ni( masa kat MPI) aku agak glamour jugak la di kalangan kawan-kawan dan cikgu-cikgu. Rata-rata semua cikgu yang mengajar atau tidak hampir mengenali ku dek kerana aku selalu ada pergi jumpa cikgu kat bilik guru...

Tapi berlainan pula kat sekolah maahad tu, aku x ramai kawan. sedih jugak la...kawan ku ketika itu hanya AIn, Nasirah...coz kitorang dari MPI jugak.

Aku juga berkawan dengan yang lain tapi xlah serapat mana. hanya beberapa org je yang aku rapt.

Masa kat maahad, aku jadi takut... takut apa???
Takut sebab aku ditempatkan di dalam kelas yang semua dapat pMr 8A dan9A. semua nya pandai2 belaka. aku jadi rendah diri....
mampukah aku bertanding dengan mereka...
tetiba aku jadi cuak..macam2 perasaan wujud...
keputusan SPM aku pun xlah seberapa...
entah kenapa...
mungkin saingan ramai sangat...aku jadi takut....
abngku agak kecewa dengan resultku...sbb x setanding ngan PMR

entah aku pun x tau kenapa...
aku jadi kurang semangat nak belajar...
mungkin sebab environment...
xramai kawan...
x rapat ngan cikgu..
pendek kata, aku jadi pasif....bertukar sikap dan perangai 360 darjah dari sebelumnya.
aku rasa TERTEKAN...itulah jawapannya...
kawan2 dikelilingi pelajar yang hebat2 belaka.
aku jadi terbelakang..entah kenapa..

tutp cerita kat situ....

cuti nie, aku mendapat 2 jemputan walimah...
seorang housemate ku, hunaini (6hb 6) dan sorang lagi kawan lama seMPI dan SeMMP. nasirah namanya. kad itu baru ku pegang tadi..(4hb 6)..

Kali pertama menatap kad yang diterima aku terkejut. X sangka, tanpa khabar berita, tup2 datang jemputan ...tahniah Nasirah..
maaf berbanyak coz x daapr hadir...sebb aku berada di Negeri 9 waktu tu. Ada kursus BTN...

Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat...

No comments: