Monday, May 4, 2009

Aku Mahu Buka CAtering!

Selama dua hari ini, aku tidak cukup tidur.
Kerna apa? Kerana sibuk rewang dek kerana amik tender catering untuk program Muktamar pemuda.

Ku kira inilah kali pertama kitorang geng Nisa' GP amik tender ni untuk peserta seramai 300 org. Fuhhhhh..... Penat sih...X tido malam...Sibuk siapkan makanan.
Tambahan pula aku jadi tukang masak profesional hehe...Kalah k.zie huhuhu...

Bayangkan sebaik sje balik handle serve tuk vip mlam tu, aku sibuk buat tugas aku memasak nasi goreng...Penat juga...Bergilir2 ngan k.zie memasak. aku sempat tidur 2 jam je. kul 5 pg sambung balik . kesian k.zie...sampai pening2 kepala... aku lak sakit tulang belakang nie....
tapi yng best nye, kitorng masak kat halaman luar beserta ngan ribut2 petir...
aku x hiraukan tempiasnye....hah...masak2...

usai siap kul 7...rehat kejap coz kul 10 kene masak menu lain lak...
pening2 kepala ini dek kerana x cukup tido...

tapi aku kuatkan semangat.... bangun2... siapkan mee goreng 40 kg...
huh... bagai nak patah pinggang nie....
alhamdulillah aku dibantu oleh che Saba yang dtg menolong..
alamak, kalu x, x siap la....

erm....gitulah ceritanye....
baru ku tahu betapa pentnye profesion sebgai tukang masak nie...mcm mak ku..dengan profesion tukang masak ni la, die membesarkan kami...]
balik lewat2 malam hatta kul 2 -3 pagi....
pagi esok kene siap2 pegi kerja lak....
kesian mak ku..dah la umur pun dah pencen ketika itu.tapi Allah bagi kudrat nye kuat demi menyara kami sekeluarga..

aku duk sibuk bercerita pada kakak pagi tadi..
kataku, lepas ni dah boleh jadi pengganti mak.....
lepas ni boleh la amik tender catering lagi...hehe...
aku dah tunjuk kebolehanku...alhamdulillah...

aku mula berangan, lepas ni nak buka catering la pulak.
alahai... mcm2 duk berangan....
nak jadi usahawan la....
dlm masa yang sama nak jadi lecturer...
cm mana tu....???

kesian tuk kali ini...

No comments: