Sunday, February 1, 2009

sedikit coretan

Dah lama rasanya tidak menulis di blog ni. Walaupun selalu buka, tapi kekeringan idea untuk menulis sesuatu...

Seminggu x buka blog, kerana balik bercuti di kg. almaklumlah kat umah xde internet, jauh sekali wireless...

Best balik kg...
Dapat makan masakan mak...yang best...
bile la aku nak mewarisi bakat mak yang pandai memasak..
Nak belajar, tapi kekurangan masa tambahan pula dah hampir 6 tahun aku merantau di negeri orang... bile la agaknye dapat menetap di negeri sendiri...
rancangnye, lepas belajar ni nak mintak kerja kat area pantai timur je... senang sikit nak balik kg, dekat.. x larat dah duk travel seharian. johor-kb-johor..

balik kg kali ni, aku terpaksa naik keretapi kul 6.30 pg. sampai kat stesen wakaf baru 9 mlm.. huh...lama sungguh duk dalam keteapi..penat sih...nampk hutan je kiri kanan..pening jg kepala nih...

ari sabtu, dapt mesej dr KTM wakaf baru, "sila ambil moto anda"..
tghr tu terus pegi ambk moto tnpa fikir apa2..

smpai kat sn...
YA Allah, aku lupa bawak kunci moto...
terpaksalah abg ku berpatah balik ke rumah, amik kunci..
Ya Allah kesiannya abgku....
aku rasa betul2 bersalah..kerana menyusahkan die....
hmpir sejam juga ku tunggu....
dlm masa yg sama, kawanku telah smpai kat umahku...dtng ziarah aku....
dah sejam die sampai umah... alahai kesiannya....
apalah yg x kene ngan ku ari tu...
aku muhasabah diriku yng kerdil ini..
mungkin ada sesuatu yang Allah nak tegur...

on d way balik ke rumah pulak. tetiba aku teraccident sendiri...
aku hampir terlanggar sekumpulan ayam di tengah jaln..
aku apa lagi.. terus brek emergency...
sampai terseliuh kakiku...
bengkak juga smapai x leh jaln....

YaAllah, banyaknya dugaanku ari tu..
aku bermuhasabah....

esoknye, kakiku semakin membengkak..
kakakku bawa ku pergi jumpa tukang urut..
alhamdulillah..kakiku semakin ok....
risau jgk ..coz nnti aku kene drive kete sendiri dr KL ke johor....
alhamdulillah ...sekarng semuanya selamat...

sekarang ni aku tengah sibuk buat preparation untuk present proposal master hujung bulan ni..
bile bukak email ari ni...
Ya Allah... kene submit proposal 4 hari lagi....
sempat ker??
supervisorku dah suh hantar draf kat die sejak cuti lagi..

Ya Allah permudahkan segala urusanku..
kuatkan semangatku..
janganlah aku mudah mengalah dan berputus harap
hanya kepada Mu lah tempat aku bertawakkal dan bergantung..
Amin....

No comments: