Monday, July 13, 2009

X aci, nak jugak...

" x aci, nak pergi jugak"
inilah ungkapan ku luahkan pd mak, tatkala mengetahui abng, kakak, mak , abng ipar n anak2 keciknye nak pergi ke tanah merah.

semata2 nak mencari buah2an di sana di rumah saudaraku yang dah lama aku x ke sana.

seminggu sebelum tu aku dah balik kg, tp x seorng pun ajak pergi sana.
erm..ni mentang2 lah abangku yg sorng tu nak balik minggu depannya, mak aku ajak abng pergi tanah merah.

dalam hati ini, sedihnya.. x dpt ikut...
aku balik cuti 3 hari je.kalau ikutkan hati nak je cuti seminggu..baru berbaloi balik...
tapi x boleh...

xpe lah, hari tu hari abngku bermanja ngan mak..
die balik lama sikit, boleh lah g jln2 jauh sikit.
aku? ari ahad budak2 sekolah...mana boleh pergi jlan2..

masa balik ari tu, ku pujuk kakak pergi pantai, tapi die mcm merajuk pulak x nak pergi

entah apa angin nye..
ade ke die suh aku pergi je ngan abg ipar n anak2..
xpatut....
last sekali, memg cancel perancanganku...abng ipar lak kerja.huhuhu..

"berpa guni bawak balik buah" tnyeku
"ala x banyk, dua guni je manggis"

mak ai..banyak nye...
ni yg buat aku kecur n jeles nie.
kalu boleh nak suh mak pos je guna bas semata2 nak merasa buah dr kg.
tapi xpe lah....(mcm merajuk la pulak)
ada rezeki nnti, aku beli je kat sini.

erm...teringat zaman kanak2 dulu.
tiap2 jumaat mesti pergi tnah merah sbb ayahku ada tnah kat situ
tanam pokok buah..
tapi hasilnye kurang menjadi...
selalu la masuk hutan, dan hmpir terjumpa ngan khinz**

perkara paling best makan nasi yang dibungkus ngan daun pisang kat dlm hutan (ala2 berkelah)

asah biji kepala sawit tuk jadi cincin.(mcm2 perkara yang pelik dibuat)
kreatif betul...

tu 10 tahun dulu....
rumah yang selalu aku menumpang(rumah pakcik) dah roboh.. dimakan anai2..
xde orng nak duduk selepas kematiannya.
rumah tu lah menyimpan banyak kenangan...

No comments: